Meestal wordt je vooral een beetje zenuwachtig als er een spoedklus (een ‘spoedje’) tussendoor komt. Want dat doet zo’n spoedklus, die komt er zomaar tussendoor, tussen je netjes geplande en voorbereidde opdrachten.
Maar ineens krijg je dan zo’n mailtje of een telefoontje met de vraag of je binnen héél korte tijd nog iets kunt maken en regelen. Met een schuin oog bekijk je je planning die zegt dat het eigenlijk niet kan, maar ja…
Alles aan de kant, en gaan!
In dit specifieke geval ging het om een video van maximaal 1 minuut waar de vier winnende Quiet Room Awards aangekondigd worden.
Als een ‘razende Roland’ ga je beeldmateriaal verzamelen van de betreffende hotels, een krachtig up-tempo muziekje zoeken en een project in After Effects aanmaken om de boel in onder te brengen. In de tussentijd krijg je foto’s aangeleverd van je opdrachtgever, van de fysieke Awards, die er ook nog in moeten, maar die foto’s vind je maar niks. In overleg met je klant (die de foto’s ook niet echt geweldig vindt) beslis je dat je die mooie Awards wel als een 3D Model en plaatje in de video terug laat komen.
Oempf, kun je ook nog in no-time gaan 3D Modellen en renderen voor deze spoedklus, maar goed, dat heb je zelf voorgesteld om te doen, dus niet zeuren.
De video is bijna klaar, timing en muziek zijn prima, maar na een nachtje renderen zijn de 3D plaatjes niet super. Die moeten dan maar in Photoshop aangepast worden want voor een nieuwe render is geen tijd; het is namelijk de dag van oplevering!
Een half uurtje voor de deadline mail je je klant dat het allemaal gelukt is en dat de video in no-time naar hem toe komt.
Wachtend totdat Wetransfer alles netjes heeft afgeleverd, krijg je na een tijdje een mailtje van je klant die helemaal blij is met het resultaat.
Moe, voldaan maar vooral erg blij dat deze spoedklus op tijd klaar is laat je je in je bureau-stoel naar een meer comfortabeler positie zakken.
Het is je gelukt! En de klant is super-tevreden. De beperkte tijd heeft je creativiteit (en adrenaline) naar 200% opgestuwd om een erg mooi resultaat neer te zetten.
Diezelfde middag zal de video op de website geplaatst worden en via social media gedeeld worden:
Het resultaat is hier te zien >
Snel een boterham met kaas en als de wiedeweerga je oorspronkelijke planning weer oppakken en verder gaan…