Gengu Huisstijl
Een van de problemen met de oude huisstijl was dat het niet consistent werd gebruikt. Op zich niet zo vreemd want dat zie je bij tal van bedrijven. Met name het gebruik van een logo blijkt op meer ‘creatieve’ manieren te kunnen dan wat je zelf voor mogelijk had gehouden.
Dit was ook een van de redenen voor Gengu om de huisstijl te herzien.
Om de overgang naar een nieuwe huisstijl niet te abrupt te maken zijn een aantal elementen van de oude huisstijl meegenomen naar de nieuwe: de kleur rood en het vierkant.
Het vierkant is wat vriendelijker gemaakt door de hoeken enigszins af te ronden, en in plaats van de volledige bedrijfsnaam is er voor gekozen om alleen de ‘g’ hier in te plaatsen. Zodoende kan het ook gezien worden als een soort van waarde symbool, vergelijkbaar met het copyright (©) of geregistreerd handelsmerk symbool (®).
De vierkante vorm maakt dit logo ook uitermate geschikt om te gebruiken als profiel afbeelding (of gravatar) binnen de diverse social media kanalen die Gengu inzet.
Het volledige beeldmerk voor Gengu bestaat nu uit de bedrijfsnaam aangevuld met het rode logo.
De rondere vorm van het vierkant komt terug in de keuze van het lettertype voor de naam. Overige tekst binnen de huisstijl wordt met een schreefloze letter (Libertad) gedaan.
Op basis van dit beeldmerk zijn de standaard uitingen zoals visitekaartje, enveloppe en briefpapier uitgewerkt.
Maar ook een basis template voor gebruik in Powerpoint, en een schets voor het doorvertalen naar de website.