Progress Communications
Toen we het verzoek kregen om de website te vernieuwen, zijn we uiteraard eerst eens goed gaan kijken naar de huidige website. Dit bleek een typische jaren 2000 blokkendoos te zijn. Alle content werd in blokken, blokken en nog meer blokken gepresenteerd. Informatief? Ja, maar de overdaad aan een blok met content hier en een blokje met aanvullende content daar maakte het geheel bijhoorlijk onoverzichtelijk. Ook de menustructuur met soms wel drie subnivo's maakte de site eigenlijk niet goed navigeerbaar.
Aan oOdesign de taak om een compleet andere aanpak te kiezen. Het menu is nu kort maar krachtig. En de algehele look & feel weerspiegelt veel meer waar Progress Communications voor staat en wat ze willen uitstralen.
Het plezier in het werk dat de (vooral) dames van Progress Communications dagelijks hebben moest centraal staan. Daarbij moest Furby, de interactieve en op spraak reagerende knuffel van een van hun eerste klanten en sindsdien hét kantooritem (gimmick) dat je overal bij Progress Communications tegenkomt, een belangrijke rol spelen. En oh ja, ze wilden héél graag af van al die rechttoe/rechtaan blokken. Het moest veel dynamischer en speelser worden.
Om direct van de blokken af te komen hebben we de 'O' uit het logo genomen om die in te zetten als kader voor het verschillende beeldmateriaal en als leidende vorm voor o.a. de header en de footer. Dit bleek een schot in de roos. Het werd hiermee niet alleen speelser, maar de site oogde met deze vorm ook meer feminine. En, zeker niet onbelangrijk, het was behoorlijk onderscheidend t.o.v. collega bedrijven.
De uiteindelijke website is gebouwd door een vaste partner van oOdesign. Het SEO deel van de site heeft Progress Communications uiteraard zelf onder handen genomen.
De visuele stijl en ondersteuning bij de ontwikkeling van de website heb ik gedaan tijdens mijn dienstverband bij oOdesign.