Voor alles is een tijd

Dat afscheid nemen van je dierbaren meer kan zijn dan een sobere dienst bewijst ritueelbegeleider José Heijkamp met ‘Voor alles is een tijd’. Woohoo Design heeft voor haar o.a. het logo ontworpen.

Voor alles is een tijd

Iedereen komt vroeg of laat in aanraking met afscheid nemen van een dierbare. Een intense en verdrietige periode waarbij je weinig tot geen tijd hebt om goed na te denken over hoe je dat afscheid wilt vormgeven.
Op die momenten kun je de ritueelbegeleider van ‘Voor alles is een tijd’ inschakelen. Zij zorgt ervoor dat, naast de praktische zaken, er een echt persoonlijk afscheid van gemaakt wordt met respect voor levensovertuiging, religie, afkomst en culturele achtergrond.

Het logo voor ‘Voor alles is een tijd' straalt dit ook uit. Niet met de ‘standaard’ paarse en groene tinten, handen of uitwaaierende paardebloemen, maar een typogram gecombineerd met een deur.

Het typogram laat zich op verschillende manieren lezen, door het accentueren van een aantal specifieke woorden: 'alles is tijd’, ‘voor een tijd’ of 'voor alles is tijd’ en natuurlijk ‘voor alles is een tijd’.

De stilistische deur als metafoor voor het afscheid nemen (na een bezoek nemen we afscheid bij de deur) versterkt het idee dat het voor alle culturen of religies geldt omdat je de deur weer op verschillende manieren kunt zien: gaat de deur open of juist dicht, bevindt de dierbare zich voor of achter de deur, maar ook: wat is er voor of achter de deur?. Iedereen kan en mag dat op zijn eigen manier invullen.

Om dit idee nog meer kracht bij te zetten is de folder, waarin de diensten van ‘Voor alles is een tijd’ worden toegelicht, als een ‘deur’ gevouwen.